Titularizare 2023
Update 23.01.2023, ora 12.00 Afișarea rezultatelor inițiale ale probei scrise:
2101202301 – nota 9.25
2101202302 – nota 10
2101202303 – nota 7.45
Update 16.01.2023 Rezultate inspectii speciale la clasa:
2101202301 – nota 10
2101202302 – nota 10
2101202303 – nota 10
Update: 13.12.2022 Grafic de desfasurare a inspectiilor:
1. | 2101202302 | 11.01.2023 | 10.00 | „ Când, cum și de ce se-ntâmplă?”
|
– | „În ograda bunicilor” | Grupa mare „ Albinuțelor” | G.P.N. Samariteanul nr.20 |
2. | 2101202301 | 12.01.2023 | 10.00 | „ Când, cum și de ce se-ntâmplă?” | – | „Hai la joacă- afară!” | Grupa mică „ Ștrumfii” | G.P.P. „ La Piticul Vesel” Suceava |
3. | 2101202303 | 12.01.2023 | 10.30 | „ Când, cum și de ce se-ntâmplă?” | – | „ Jocurile iernii” | Grupa Mică „ Fluturașii” | G.P.P. „ La Piticul Vesel” Suceava |
Update 12.12.2022 Validare dosare candidati:
2101202301 – admis
2101202302 – admis
2101202303 – admis
Gradinita cu Program Prelungit “La Piticul Vesel” Suceava scoate la concurs doua posturi pentru specializarea educatoare/institutor/profesor pentru invatamant prescolar in limba romana, perioada nedeterminata, viabilitate 4 ani de zile.
Grafic desfacurare concurs:
Perioada de depunere inscriere este: 5-9.12.2022, dosarele se depun la secretariatul centrului de concurs str. Rulmentului, nr. 9B
Validare dosare: 12.12.2022, orele 14.00-15.00
Afișarea Graficului de desfășurare a inspecțiilor speciale: 13.12.2022, orele 12.00
Desfasurare proba practica/sustinerea inspectiilor la clasa: 09-13-.12.2022
Afișarea rezultatelor inspecțiilor speciale la clasă: 16.01.2023, orele 12.00
Desfasurare proba scrisa: 21.01.2023., orele 8.00-14.00
Afișarea rezultatelor inițiale ale probei scrise: 23.01.2023, ora 16.00
Depunerea contestațiilor la centrul de concurs: 23.01.2023, orele 12.30-16.00
Afișarea rezultatelor finale, 25.01.2023, ora 12.00
Dosarul de concurs trebuie sa contina:
- cerere
- copii acte de studii, foaia matricolă şi certificat profesional (ultimul pentru absolvenţii liceului pedagogic). Absolvenţii promoţiei curente vor prezenta copia legalizată a adeverinţei de la instituţia de învăţământ superior/postliceal/mediu din care să rezulte că au susţinut examenul de licenţă, media de absolvire a facultăţii/şcolii postliceale/liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii şi faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat şi promovat modulul pedagogic;
- copii certificate de obţinere a gradelor didactice;
- copii certificate de naştere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele);
- copie act de titularizare în învăţământ (dacă este cazul);
- copie a deciziei inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);
- copie cartea de identitate cu domiciliul;
- adeverinţa din care să rezulte vechimea efectivă în învăţământ (dacă este cazul);
- copie carnet de muncă şi/sau copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a salariaţilor;
- avizul medical din care să rezulte ca este apt pentru a preda în învăţământ;
- cazier judiciar si certificat integritate comportamentala
Persoana candidată trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale:
- a) Are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale U.E. sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România.
b) Cunoaşte limba română, scris şi vorbit.
c) Are vârsta minimă reglementată de prevederile legale.
d) Are capacitate deplină de exerciţiu.
e) Are o sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate.
f) Indeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice postului scos la concurs.
g) Nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiții specifice:
– pentru ocuparea posturilor de educatoare/institutori/profesor invatament prescolar candidații trebuie să fie absolvenți cu diplomă ai învățământului superior, postliceal sau mediu care au înscrise pe diplomă/diplome specializarea corespunzătoare postului vacant;
– nu au dreptul să se înscrie la concurs persoanele care au fost înlăturate din învățământ printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală, precum și persoanele care nu prezintă un document medical din care să reiasă faptul că nu există incompatibilități de ordin medical cu funcția didactică;
Bibliografie:
- ***Gramatica de bază a limbii române, București, Editura Univers Enciclopedic Gold, 2010.
- ***Dicționarul ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române, Ediția a II-a revăzută și adăugită, București, Editura Univers Enciclopedic, 2005.
- ***Manualele de Limba română, cls. a IX-a, a X-a, a XI-a, a XII-a pentru Școlile Normale/Liceele pedagogice/Colegiile pedagogice (în vigoare).
- Aranghelovici, C., Îndreptar ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române, București, Editura Saeculum vizual, 2007.
- Bidu-Vrânceanu, A., Forăscu, N., Limba română contemporană. Lexicul, București, Editura Humanitas Educațional, 2005.
- Ciompec, G., Dominte, C., Forăscu, N., Guțu Romalo, V., Vasiliu, E., Limba română contemporană. Fonetica. Fonologia. Morfologia, ediție revizuită și adăugită, București, Editura Didactică și Pedagogică, 1985.
- Coteanu, I. (coordonator), Limba română contemporană. Fonetica. Fonologia. Morfologia, ediția a II-a, București, Editura Didactică și Pedagogică, 1985.
- Gheorghe, M., Limba română. Probleme teoretice și aplicații, Brașov, Editura Universității „Transilvania”, 2009.
- Marcu, Fl., Noul dicționar de neologisme, București, Editura Academiei, 1997.
- Norel, M., Limba română (Note de curs), Brașov, Editura Universității „Transilvania”, 2010.
- Pană-Dindelegan, G. (coord.), Gramatica limbii române pentru gimnaziu, București, Editura Univers Enciclopedic Gold, 2019.
- https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019H0605(02)&from=EN
- www.subiecte.edu.ro
Bibliografie orientativă -Literatura română
- Anghelescu, M., Clasicii noștri, București,Editura Eminescu, 1996.
- Anghelescu, M., Ionescu, C., Lăzărescu, Gh.,Dicționar de termeni literari, București, Editura Garamond, 1995.
- Călinescu, G., Istoria literaturii române de la origini până în prezent, București, EdituraSemne, 2003.
- Ciopraga, Constantin,Personalitatea literaturii române, Edițiaa II-a, revăzută și adăugită, Iași, Institutul European, 1997.
- Crohmălniceanu, Ov., S, Cinci prozatori în cinci feluri de lectură, București, Editura Cartea Românească, 1984.
- Manolescu, N, Istoria critică a literaturii române, 5 secole de literatură, Pitești, Editura Paralela 45, 2008.
- Simion, E.,Scriitori români de azi, București, EdituraCartea Românească, 1987.
- Vianu, T., Arta prozatorilor români,București, Editura100+1 GRAMAR,2002.
- ***Dicționarul literaturii române de la origini până la 1900,București, 1979.
- ***Dicționarul scriitorilor români.(coord. Mircea Zaciu), București, Editura Albatros, 2002.
- ***Operele literare menționate în capitolul Conținuturi.
- www.subiecte.edu.ro
Bibliografie orientativă pentru Pedagogie preșcolarăși Metodica desfășurării activităților instructiv-educative în grădinița de copii
- Bizdună, M., Neagu, A., Texte pentru educația limbajului la preșcolar,București, Editura PROGnosis, 2000.
- Bocoș, M., Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist, Pitești, Editura Paralela 45, 2008.
- Bocoș, M., Catalano, H., Avram, I., Someșan, E. (coord.), Pedagogia învățământului primar și preșcolar. Instrumente didactice, Cluj-Napoca, Editura Presa Universitară Clujeană, 2009.
- Bocoș, M., Jucan, D., Fundamentele pedagogiei. Teoria și metodologia curriculum-ului,Pitești, Editura Paralela 45, 2008.
- Botiș, A., Mihalca, L., Despre dezvoltarea abilităților emoționale și sociale ale copiilor, fete și băieți, cu vârsta până la 7 ani,Buzău, Editura Alpha MDN, UNICEF, 2007.
- Breben, S., Gongea, E., Mitrulescu, V., Învățarea bazată pe proiecte, Craiova, Editura Arves, 2009.
- Breben, S., Gongea, E., Ruiu, G., Fulga, M.,Metode interactive și de grup, ghid metodic, Craiova, Editura Arves, 2006.
- Breben, S., Ruiu, G., Fulga, M., Tuturugă, M., Mediul educațional în grădiniță,Craiova, Editura Reprograph, 2005.
- Catalano, H., Albulescu, I., Didactica jocului, București, Editura Didactică și Pedagogică, 2019.
- Catalano, H., Albulescu, I., Pedagogia jocului și a activităților ludice, București, Editura Didactică și Pedagogică, 2018.
- Catalano, H., Albulescu, I., Sinteze de pedagogia învățământului preșcolar, București, Editura D.P.H., 2019.
- Chiș, V.,Pedagogia contemporană -Pedagogia pentru competențe, Cluj-Napoca, Editura Casa Cărții de Știință, 2005.
- Ciolan, L., Învățarea integrată. Fundamente pentru un curriculum transdisciplinar,Iași, Editura Polirom, 2008.
- Cristea, S.,Studii de pedagogie generală, București, Editura Didactică și Pedagogică, 2009.
- Cucoș, C., Pedagogie generală, Iași,Editura Polirom, 2000.
- Dumitrana, M., Activități matematice în grădiniță: ghid practic, însoțit de 105 sugestii de activități, București, Editura Compania, 2002.
- Dumitrana, M., Copilul, familia și grădinița, București, Editura Compania, 2000.
- Dumitrana, M., Educarea limbajului în învățământul preșcolar,vol. I –Comunicarea orală, București, Editura Compania, 1999.
- Dumitrana, M., Educarea limbajului în învățământul preșcolar,vol. II –Comunicareascrisă, București, Editura Compania, 2001.
- Dumitrana, M., Evaluarea limbajului. Probe de screening educațional, București, Editura V & I Integral, 2009.
- Dumitrana, M., Introducere în pedagogie,Craiova, Editura Reprograph, 2004.
- Dumitrana, M., Învățarea bazată pe cooperare, București, Editura V & I Integral, 2008.
- Dumitrana, M.,Jocuri și jucării pentru preșcolari. Ghid metodic de activități realizate cu ajutorul unor materiale simple,București, EdituraCompania, 2005.
- Farca, S., Cum întâmpinăm copilul capărinți, bunici, medici și educatori, București, Editura Trei, 2010.
- Frumos, Fl., Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste, Iași, Editura Polirom, 2008.
- Glava, A., Glava, C., Introducere în pedagogia preșcolară,Editura Dacia, Cluj-Napoca, 2002.
- Glava, A., Pocol, M., Tătaru L., Educația timpurie. Ghid metodic pentru aplicarea curriculumului preșcolar,Pitești, Editura Paralela 45, 2009.
- Gongea, E., Ruiu, G., Breben, S., Activități bazate pe inteligențe multiple, Craiova, Editura Reprograph, 2002.
- Ionescu, M., Instrucție și educație, Cluj-Napoca, Editura Presa Universitară Clujeană, 2003.
- Joița, E., Educația cognitivă. Fundamente. Metodologie, Iași, Editura Polirom, 2002.
- Joița, E., Instruirea constructivistă –o alternativă. Fundamente. Strategii, București, Editura Aramis, 2006.
- Kolumbus, E.S., Didactica preșcolară(“Is it tomorrow yet?”–titlu original, traducere în limba română de Magdalena Dumitrana), București, Editura V&I Integral, 1998.
- Manolescu, M., Activitatea evaluativă între cogniție și metacogniție, București, Editura Meteor Press, 2004.
- Manolescu, M.,Teoria si metodologia evaluării,București, Editura Universitară, 2010.
- Marin, T., Teoriile învățării și didactica în schimbare văzute din perspectivă constructivistă, București, Editura V& I Integral, 2009.
- Neacșu, I., Instruire și învățare,București, Editura Didactică și Pedagogică, 1999.
- Niculescu, R., M.,Curriculum între continuitate și provocare, Sibiu, Editura MEDIA, 2010.
- Norel, M., Bota, O.A.,Didactica domeniului experiențial limbă și comunicare, Cluj-Napoca,Asociația de Științe Cognitive din România, 2013.
- Păiși, Lăzărescu, E., Ezechil, L., Laborator preșcolar, București, Editura V&I Integral, 2010.
- Păun, E., Potolea, D. (coord.), Pedagogie. Fundamentări teoretice și demersuriaplicative,Iași, Editura Polirom, 2002.
- Rafailă, E., Educarea creativității la vârsta preșcolară, București, Editura Aramis, 2003.
- Ștefan, M., Lexicon pedagogic,București, Editura Aramis, 2006.
- Tomșa, Gh., Oprescu, N., Bazele teoretice ale psihopedagogiei preșcolare, București, Editura V&I Integral, 2007.
- Voiculescu, E., Pedagogie preșcolară, București, Editura Aramis, 2001.
- Vrăsmaș, A. E., Consilierea și educația părinților, București, Editura Aramis, 2002.
- Vrăsmaș, E., Educația copilului preșcolar, București, Editura Pro Humanitas, 1999.
- Vrăsmaș, E., (coord.), Premisele educației incluzive în grădiniță, București, Editura Vanemonde, 2010.
- VrânceanuM.(coord.),EducațiașiDezvoltareaTimpurieaCopilului.Ghiduleducatorului,UNESCO-UNICEF.EditatcuconcursulCNETIF,Chișinău,2005.
- ***Curriculum pentru educația timpurie (în vigoare).
- ***Suport de curs elaborat în cadrul Proiectului Dezvoltarea resurselor umane în învățământul preșcolar, POSDRU ID 61130, implementat de ISJ Dâmbovița, în parteneriat cu „Reggio Children” Italia, ISJ Suceava, ISJ Alba, CCD Dâmbovița și Mondo Consulting &Training SRL, 2012.
- ***Educația – spre un pact pentru un oraș care educă – document realizat de Biroul Educativ, Centrul Internațional „Loris Malaguzzi”, USR Ministerul Educației, al Universităților și al Cercetării, Oficiul Școlar Regional din Emilia Romagna – traducere Sânziana Sterghiu (în suportul de curs elaborat în cadrul Proiectului Dezvoltarea resurselor umane în învățământul preșcolar POSDRU ID 61130).
- ***Barcelona Objectives. The development of childcare facilities for young children in Europe with a view to sustainable and inclusive growth, European Commission, 2013.
- ***Metoda proiectelor la vârstele timpurii, București, Editura Miniped, 2002/2005/2016.
- ***Ghid de bune practici pentru educația timpurie a copiilor între 3-6/7 ani, 2008.