gradinita piticul vesel

Oferta educationala

Grădinița cu Program Prelungit ,,La Piticul Vesel” înscrie copii cu vârste cuprinse între 2,5 ani și 6 ani, pe toată durata anului scolar, în limita locurilor disponibile.

Principala noastră preocupare este de a ajuta copilul să se construiască pe sine la vârsta preșcolară, când are loc lărgirea raporturilor dintre copil și realitatea înconjurătoare. Obiectivele prioritare sunt:

  • Dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii copilului, în funcţie de ritmul propriu şi de trebuinţele sale, sprijinind formarea autonomă şi creativă a acestuia;
  • Dezvoltarea capacităţii de a interacţiona cu alţi copii, cu adulţii şi cu mediul pentru a dobândi cunoştinţe, deprinderi, atitudini si conduite noi. Încurajarea explorărilor, exerciţiilor, încercărilor si experimentărilor, ca experienţe autonome de învăţare;
  • Descoperirea, de către fiecare copil, a propriei identităţi, a autonomiei şi dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;
  • Sprijinirea copilului în achiziţionarea de cunoştinţe, capacităţi, deprinderi şi atitudini necesare acestuia la intrarea în şcoală şi pe tot parcursul vieţii.

Programul instructiv-educativ este modern şi de calitate, pentru că există o baza didactico-materială adecvată, se utilizează strategii didactice moderne şi metode de învăţare active-participative, bazate pe joc, care să încurajeze curiozitatea, creşterea încrederii în forţele proprii, capacitatea de a relaţiona cu ceilalţi copii şi cu adulţii.

Preocuparea permanentă a personalului gădiniței este aceea de a adapta activităţile educative la particularităţile de vârstă şi individuale ale copiilor şi intereselor manifestate de aceştia.

Activitățile din curriculumul național sunt desfășurate integrat și interdisciplinar, dând unitate și continuitate obiectivelor programei privind următoarele domenii experiențiale, care sunt adevărate ,,câmpuri cognitive integrate” (L. Vlăsceanu):

Domeniul estetic și creativ – acoperă abilitățile de a răspunde emoțional și intelectual la experiențe perceptive, sensibilitatea față de diferite niveluri de manifestare a calității, aprecierea frumosului și a adecvării la scop sau utilizare (activități de muzică, pictură, desen, modelaj, dramă, euritmie etc.)

Domeniul om si societate – include omul, modul lui de viață, relațiile cu alți oameni, relațiile cu mediul social, ca și modalitățile în care acțiunile umane influențează evenimentele (activitati moral-civice, de dezvoltare a deprinderilor practic-gospodaresti, de educare a unui comportament ecologic)

Domeniul limbă și comunicare – acoperă stăpânirea exprimării orale și scrise, ca și abilitatea de a înțelege comunicarea verbală și scrisă.

Domeniul științe – include atât abordarea domeniului matematic prin intermediul experiențelor practice cât și înțelegerea naturii, ca fiind modificabilă de ființele umane cu care se află în interacțiune (de cunoaștere a mediului și activități cu conținut matematic)

Domeniul psiho-motric – acoperă coordonarea și controlul mișcărilor corporale, mobilitatea general și rezistența fizică, abilitățile motorii și de manipulare de finețe, ca și elemente de cunoaștere, legate mai ales de anatomia și fiziologia omului (activități sportive și de pregătire a motricității fine necesară scrierii)

Jocuri şi activităţi didactice alese – se organizează în centre ca: Bibliotecă (cărţi cu imagini şi poveşti, jetoane, reviste, pliante, jocuri, puzzle, caiete, cd-uri, calculator), Joc de rol/Colţul căsuţei (set doctor, set bucătărie, păpuşi, mobilier pentru păpuşi, măști, marionete, teatru de păpuși), Construcţii (lego, cuburi, loto, domino, jocuri de îmbinare), Ştiinţă (trusa Logi, jocuri matematice, cărţi matematice, material individual, cifre, mulaje de animale, corpul uman, colectii de materiale din natură, vase pentru măsurare, busolă, termometru), Artă (hârtie, foarfeci, lipici, materiale din natură, materiale reciclabile, culori pictură, pensule, creioane colorate, planşete, plastilină), Nisip şi apă (ladă cu nisip, vase pentru apă, unelte pentru nisip).

Activităţi de dezvoltare personală – include: rutine, tranziţii, activităţi opţionale şi activităţi desfăşurate în perioada după-amiezii.

Pentru următorul an școlar curriculumul la decizia grădiniței propune:

  • English is fun – inițiere în limba engleză
  • Ciao, ragazzi! – limba italiană pentru cei mici
  • Armonie și mișcare – sport și exerciții fizice
  • Dansul este viața mea – dans modern
  • Jocuri de culori – tehnici de pictură
  • Prietenii naturii – educație ecologică
  • Arta comunicării prin poveste
  • Bunele maniere pentru cei mici
  • Muzica e viața mea!
  • Micii cercetași

ACTIVITATI EXTRACURRICULARE SI EXTRASCOLARE:

  • Organizarea de serbări în funcţie de evenimentele importante ale anului, în grădiniţă sau alte locaţii. Notă: Numărul, durata și locația serbărilor variază în funcţie de grupa de vârstă, temele parcurse, interesul manifestat de copii şi părinţi.
  • Organizarea de târguri, festivaluri sau expoziţii
  • Implicarea în campanii sociale sau umanitare
  • Organizare de activităţi demostrative cu participarea părinţilor
  • Organizarea de spectacole de teatru în grădiniţă sau vizionare de spectacole de teatru
  • Vizite la muzee şi alte obiective culturale în funcţie de temele studiate şi vârsta copiilor
  • Plimbări, vizite, excursii tematice
  • Organizarea aniversărilor copiilor în grădiniţă în cadrul grupei
  • Consiliere psihopedagogică a copiilor care întâmpină diverse dificultăți
  • Celebrarea unor sărbători naţionale şi internaţionale prin desfășurarea unor activități specifice
  • Participarea la concursurile locale, judeţene, naţionale si internaționale (cultural-artistice, creații plastic, cultură generală)
  • Activități comune cu părinții, implicarea acestora în viața grădiniței
  • Derularea unor proiecte educaționale
  • Parteneriate
    • naţionale
    • judeţene
    • locale
    • cu comunitatea
    • cu alte instituţii de învăţământ